کاشت ابرو به روش FIT (میکروپلاسما)

کاشت ابرو به روش FIT (میکروپلاسما)

کاشت ابرو به روش fit

داشتن ابروهایی پرپشت، طبیعی و خوش فرم، نقش مهمی در زیبایی چهره شما ایفا می کند؛ اما متاسفانه برخی افراد به دلایل مختلفی مانند بیماری های ژنتیکی، مصرف داروهای خاص، آسیب های فیزیکی و مواردی از این قبیل، ابروهای کم پشتی دارند. کاشت ابرو به روش FIT یا میکرو پلاسما یکی از راه حل های دائمی و بدون عارضه برای رسیدن به ابروهایی طبیعی و با تراکم بالا است که نتیجه بسیار بهتر و طبیعی تری در مقایسه با روش های دیگر مانند هاشو، تاتو یا استفاده از مواد آرایشی دارد. در ادامه، با مراحل کاشت ابرو به روش FIT، هزینه ها، عوارض و مزایا و معایب این تکنیک آشنا خواهیم شد.

کاشت ابرو به روش FIT چگونه انجام می شود؟

تکنیک FIT یکی از جدیدترین روش های کاشت ابرو است که برخلاف کاشت ابرو به روش FUT، زخم های بزرگ و اسکار بر جای نمی گذارد و نیازی به بیهوشی زیباجو ندارد. در این روش، پزشک متخصص پس از آماده سازی بانک مو (معمولا ناحیه پشت سر)، فولیکول های مو را به صورت تک به تک از این ناحیه برداشته و تارهای موی مناسب را برای کاشت ابرو انتخاب می کند. کاشت ابرو به روش FIT تکنیک بسیار حساسی است و علاوه بر زمان بیشتر برای انجام این روش، پزشک متخصص باید دقت و مهارت بالایی داشته باشد تا فولیکول های مو چه در زمان برداشت و چه در روند کاشت در ناحیه ابرو آسیب نبینند.

کاشت ابرو به روش fit

مراحل کاشت ابرو به روش FIT

روش کاشت ابرو با تکنیک FIT در چهار مرحله مختلف انجام می شود و در تمامی مراحل، زیباجو به طور کامل هوشیار است. این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: طراحی ابرو

در این مرحله، پزشک متخصص با توجه به آناتومی صورت زیبا جو و همچنین، در نظر گرفتن فرم و تراکم مطابق سلیقه او، بهترین و مناسب ترین مدل ابرو را طراحی می کند. این مدل پس از انجام اصلاحات مختلف برای رسیدن به مدل نهایی مناسب، مجدد مورد تایید زیباجو قرار می گیرد.

مرحله دوم: شناسایی و استخراج فولیکول های مو (گرافت ها)

بانک مو در کاشت ابرو، از نواحی پشت سر، اطراف گوش و پایین گردن انتخاب می شود. از آنجایی که ضخامت تارهای مو در این دو ناحیه متفاوت است، پزشک متخصص بر اساس جنسیت زیباجو (در آقایان ناحیه پشت سر و اطراف گوش و در خانم ها ناحیه پایین گردن و پشت گوش موهای ضخیم تری دارند و برای کاشت ابرو مناسب تر هستند.) و همچنین میزان ضخامت موهای وی در این نواحی، یکی از این دو بخش را به عنوان بانک مو برای برداشت فولیکول ها انتخاب می کند.

کاشت ابرو به روش fit

مرحله سوم: برداشت و آماده سازی فولیکول های مو

در تکنیک کاشت ابرو به روش FIT، ناحیه بانک موی انتخاب شده توسط پزشک به صورت موضعی بی حس می شود و پس از آن، فولیکول های مو به صورت تک به تک از این بخش خارج می شوند. پس از برداشت، این فولیکول ها در زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرند تا فولیکول های کاملا سالم، با کیفیت، مناسب و ترجیحا غیر سفید جداسازی شوند. این مرحله به دقت فوق العاده زیاد و مهارت بالای پزشک نیاز دارد تا فولیکول ها بدون آسیب از ناحیه بانک مو برداشت شوند.

مرحله چهارم: کاشت فولیکول های مو

در این مرحله، پزشک متخصص پس از بی حس کردن ناحیه ابرو، سوراخ های بسیار ریزی را توسط سوزن های فوق العاده ظریف در این بخش ایجاد می کند و تارهای موی جداسازی شده را درون این سوراخ ها قرار می دهد. این مرحله نیز مانند مرحله برداشت فولیکول ها، باید با دقت بالایی انجام شود و پزشک به جهت خواب ابرو و تراکم یکنواخت و طبیعی تارهای ابرو توجه داشته باشد تا نتیجه نهایی، مطابق سلیقه زیباجو شود و ظاهر ابرها کاملا طبیعی باشد.

مزایا و معایب کاشت ابرو به روش FIT

استفاده از هر نوع روش زیباسازی و جوانسازی صورت از جمله کاشت ابرو با تکنیک FIT، مزایا و معایب خاص خود را دارد و بهتر است پیش از اقدام به استفاده از هر یک از این روش ها، با این موارد آشنا شوید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

کاشت ابرو به روش fit
  • بدون نیاز به بیهوشی، بخیه و برش های بزرگ در پوست
  • عوارض بسیار کم
  • عدم ایجاد زخم های بزرگ در بانک مو
  • بهبودی سریع و بدون نیاز به نقاهت طولانی
  • نتیجه نهایی ظریف تر

هزینه کاشت ابرو به روش FIT

هزینه کاشت ابرو با استفاده از تکنیک FIT به دلیل حساسیت بالای این روش و زمان بر تر بودن آن در مقایسه با سایر روش های کاشت ابرو، از تکنیک های دیگری از جمله FUT بیشتر است. این هزینه، با توجه به مواردی مانند مدل مورد نظر زیباجو و تعداد فولیکول های استخراج شده، مهارت و تخصص پزشک، دستمزد وی یا هزینه های کلینیک، هزینه های جانبی ماننند خرید داروهای تجویز شده توسط پزشک، پانسمان موقت محل کاشت و مواردی از این قبیل تعیین می شود. برای اطلاع دقیق از هزینه کاشت ابرو با استفاده از تکنیک FIT، فقط کافی است که با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید.

عوارض کاشت ابرو به روش FIT

کاشت ابرو به روش fit

کاشت ابروها با استفاده از تکنیک FIT یکی از ایمن ترین و کم عارضه ترین روش های زیباسازی ابروها است؛ با این وجود، این روش نیز مانند اغلب تکنیک های دیگر پزشکی دارای عوارضی است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • تورم، کبودی و خارش ناحیه کاشت
  • عفونت بانک مو
  • باقی ماندن جای زخم
  • آسیب به اعصاب صورت در ناحیه ابرو

از بین این موارد، عوارضی نظیر تورم، کبودی، خارش و خونریزی در نواحی کاشت و بانک مو معمولا موقت هستند و بین ۲۴ ساعت تا حداکثر ۱ هفته پس از عمل کاشت ابرو از بین می روند. از طرفی، عوارض پیچیده تر مانند احتمال بروز عفونت، باقی ماندن اسکار و آسیب دیدن اعصاب ناحیه ابرو بسیار نادر هستند و اغلب، تنها در صورتی ایجاد می شوند که یا پزشک مهارت کافی برای کاشت ابرو به روش FIT را نداشته باشد یا اینکه زیباجو، توصیه های مراقبتی پزشک را با دقت رعایت نکند.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو به روش FIT

برای رسیدن به بهترین نتیجه از کاشت ابرو، لازم است تا توصیه های مراقبتی بعد از این عمل را که توسط پزشک به شما داده می شود، به صورت کامل رعایت کنید. مهمترین مراقبت های پس از عمل کاشت ابرو عبارتند از:

  • خودداری از خاراندن، ماساژ دادن و هر نوع دستکاری ناحیه بانک مو و ابروها
  • نوشیدن آب کافی
  • پرهیز از مصرف قهوه، چایی و نوشیدنی های دارای کافئین تا ۴۸ ساعت پس از عمل
  • قرار دادن سر بالاتر از بدن در زمان خواب
  • عدم مراجعه به استخر، سونا، جکوزی و حمام داغ تا یک هفته پس از عمل
  • خودداری از شستشوی ابرها بعد از کاشت تا ۴۸ ساعت پس از عمل
  • عدم مصرف دخانیات و الکل تا یک ماه پس از عمل
  • پرهیز از هر نوع دستکاری ابروهای کاشته شده (شامل اصلاح کردن با تیغ، کند موها با موچین و…) بدون مشورت با پزشک
  • مصرف کامل داروهای تجویز شده از سوی پزشک
کاشت ابرو به روش fit

آیا کاشت ابرو به روش FIT برای من مناسب است؟

کاشت ابرو با تکنیک FIT، حساسیت زیادی دارد و برخلاف روش FUT ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد. از طرفی، انجام این روش توسط پزشک غیر متخصص و فاقد مهارت برای کاشت ابرو، می تواند نتایج بسیار ناخوشایندی از جمله داشتن ابروهایی با ظاهر غیر طبیعی و فاقد تراکم مناسب، آسیب به بانک مو و اعصاب نواحی کاشت و برداشت فولیکول ها، عفونت، به جا ماندن آثار زخم و مواردی از این قبیل را ایجاد کند و هزینه مالی سنگینی را نیز به بیمار تحمیل نماید. از این رو توصیه می کنیم که پس از تماس با کلینیک (از طریق تکمیل فرم مشاوره) با پزشک متخصص مشورت نمایید تا در نهایت، بر اساس فرم صورت و ابروهای شما و همچنین، شرایط نواحی بانک مو، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

Related posts

ارسال دیدگاه